IK BEN ER :D

Nou ik ben in Hull hoor!

En het is hier top

Cool
Ik heb nog geen foto's helaas want de batterij van m'n fototoestel was leeg. hmmm ja
Tongue out
dus... maar die komen later!

De reis dus. Ik ging met de boot. Om 19.30 moest ik uiterlijk inchecken en uiteindelijk was ik om 19u of zo aan boord. Het was echt een hele mooie boot en ik had onwijs veel spullen bij me dus m'n koffer had ik in zo'n bagagedump gedaan zodat ik het niet mee naar m'n hut hoefde te slepen. Ik had keuze uit avond eten in 3 restaurants en er waren winkeltjes en een pub en een bioscoop en een ballenbak voor kinderen waar ik tijdens het eten heb zitten kijken hoe een jongetje denk ik wel een uur lang het leuk bleef vinden om van het trappetje in de ballenbak te springen. Het was erg schattig

Laughing

De overige passagiers bestonden ruwweg uit de volgende 4 categoriën: Britten: 1) keurige bejaarden, 2) punkrockers en bikerchicks; 3) zo'n 100 Duitse scholieren die volgens mij allemaal op mijn gang sliepen maar ik had eigenlijk bijna geen last van ze gelukkig en tot slot 4) Nederlanders. Verre weg de kleinste categorie, heb er bijna geen gespot/gehoord. Ik ben verder niet zeeziek geworden, wat fijn is en ik heb lekker geslapen.

Ik had mijn wekker gezet om 7u, maar dat ging mooi niet door, want vanaf 6u vanochtend werd er steeds van alles omgeroepen, en toen kon ik niet meer slapen dus ik ben toen maar gaan douchen.Ik stond vervolgens in de rij voor ontbijt, maar er was verder toch niks te doen dus dat maakte niet uit. Toen maar m'n spullen bij elkaar gezocht om vervolgens weer in de rij te gaan staan om het schip af te mogen. Om 8u ongeveer was ik door de paspoort controle heen en in de arrival hal zat al iemand met een University of Hull bordje te wachten. Ene Robert van het International Office. We moesten toen nog wachten op Virginie uit Brussel en toen konden we onze vele bagage in het busje doen en gaan rijden. Onderweg wees hij ons op belangrijke punten in het landschap, zoals de gevangenis

Undecided
en de Lidl
Wink
.

We waren al vrij snel bij het International office waar we een welkomstpakket kregen met allemaal foldertjes en informatie en een lijst van activiteiten (die donderdag pas beginnen) en we moesten wat formulieren invullen. Toen werden we naar het Accomodation Office gebracht en onderweg brak het handvat van mijn koffer

Frown
Er was een jongen uit Nigeria die, ondanks mijn geprotesteer, erop stond mijn koffer verder te slepen naar het Accomodation Office 'But you're a female. I must help you!' Nou, vooruit dan maar haha. In het Accomodation Office moest ik m'n huurcontract laten zien en kreeg ik de sleutel van het huis, wat meteen ook de sleutel van m'n kamer is. Het huis is 2 straten van het Accomodation Office vandaan en Virginie's huis 1 straat. We konden dat dus lopen en toen hebben we onze spullen lopend naar onze huizen gebracht. Er is hier verder nog helemaal niemand dus het was erg stil toen ik hier aankwam. Er is een keuken met een wasmachine, 2 koelkasten en 2 vriezers en een fornuis. Er zijn geen pannen dus dat moet ik straks maar regelen als de andere 4 mensen ook gearriveerd zijn. Bestek had ik wel zelf meegenomen evenals 2 borden en 3 bekers. Er is achter de keuken ook een toilet en de wastafel die daarbij hoort zit in het kamertje daarnaast. Lekker vaag
Tongue out
Maar goed. Mijn kamer is boven en lekker ruim. Er staat een bed, een bureau, 2 stoelen, een kast en een ladekastje en er zitten planken op de muren. En een prikbord waar ik straks foto's op ga hangen.

Ik heb ook een telefoon maar dat snap ik nog niet helemaal. Ik moet maar even de instructies lezen.

Na het dumpen van al mijn zooi en het internet op m'n computer zien te krijgen, ging ik naar Viginie's huis en toen ik er bijna was, kwam ze zelf al deze kant op. We gingen toen op zoek naar iets te eten wat we uiteindelijk vonden in een soort van snackbarretje naast de bibliotheek. De campus is best klein wat handig is, want alles zit bij elkaar. Toen gingen we naar het International Office want Virginie had geen kabel voor internet en ook geen stopcontactadapter en we wisten niet waar we die konden vinden. Kabels bleken bij de biliotheek te koop te zijn en een adapter in het winkeltje in het gebouw van de Student Union. Ik ben nu weer even terug in m'n kamer om uit te pakken en eind van de middag ga ik weer naar Virginie's huis waar we een pizza gaan bestellen (zij is ook als enige thuis en heeft ook geen pannen)

Laughing

Dat was het tot nu toe. Het is een beetje overweldigend allemaal maar tot nu toe in ieder geval wel leuk.

Ik zal zo snel mogelijk iets nieuws posten!

Reacties

Reacties

Esther

Hey Lyn!

Leuk dat je een blog bijhoudt! Leuk om te lezen allemaal! Heel veel plezier iig komende maanden!
x

Esther

Lesley

Tof hoor :D. Wel raar nog zo alleen denk ik, maar komt vast snel goed, en vanaf donderdag vast alleen maar parteh ;)

Jet

Yay!Je bent veilig aangekomen!

Dit boot klinkt echt super cool!Wil ook wel eens een keer zo'n reisje maken!

"But you're a female. I must help you!" I dig this:P

Liso

Yaaaay eindelijk kan het beginnen!! :D vet cool, ben benieuwd naar de eerste foto's! en heel goed meteen een verhaal geschreven B) hopelijk komen je huisgenoten ook snel!
veel plezierrrr xxx

Paul

Je bent er idd! Leuke blog, Lyn!

Ik hoop voor je dat, wanneer je colleges beginnen, deze charmante Nigeriaan ook je rugzak met schoolboeken gaat dragen ;-)!

En geen pannen, tja, dat wordt voorlopig fastfood idd :D:D.

Veel plezier!

Ben VLL

Klinkt goed Lyn! Maandenlang iedereen verteld dat je gaat vertrekken (naar Hull. Hoe? HULL!!) en nu ben je er. Zal wel ff wennen zijn, al heb je ook daar direct de pizza's gevonden lees ik, dat voelt dan weer vertrouwd :) Veel plezier de komende tijd en houd ons op de hoogte van je verhalen. Niet censureren hè!

Lisanne

Hey Lyn,

Fijn dat je goed bent aangekomen en de bootreis zonder zeeziekte hebt overleefd. Ik ben heel benieuwd naar de foto's en de verdere verhalen over de introductieactiviteiten enzo. Hopelijk zijn ze wat leuker dan de activiteiten die ik in Amerika had :P.

xxx Lisanne

Evelien

Hé Lyn,
En heb je inmiddels alles lekker uitgepakt? Voelt het nu wel als jouw kamer? Hopelijk komen er snel pannen, of je zult je nigeriaan moeten vragen die wil vast wel voor je koken.. alhoewel..if you are a woman..hm misschien wil hij dan wel dat jij voor hem kookt..
Veel succes met settelen!!!!!!!
Liefs uit nederland!

Feike

Leuk leuk Lyn.. opeens ben je in het buitenland! Zal je blog bijhouden.. veel plezier en ben benieuwd naar je verhalen.

Ciao, Feik

Arnold

Ha Lyn!

Het klinkt gaaf daaro. Het begint nu pas natuurlijk voor je, met lessen enzo. Maar de blog is ook mooi en gaaf. EN nu al meer updates dan Liså. Haha, ga je dat volhouden met een zelfde kwaliteit? Ik blijf lezen, je bent een favorietje!

kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!