De derde dag

Het is alweer de derde dag! De tijd gaat snel :)

Gisteren heb ik 's ochtends vooral uitgeslapen en 's middags de Campus Tour gedaan, waar ik veel gezien heb, maar weinig verstaan omdat het meisje wat ons rondleidde heel zacht praatte. De Hull campus is best klein, maar alles is wel lekker dicht bij elkaar en het ziet er gezellig uit. De gebouwen in het midden en aan de voorkant zijn allemaal erg mooi. Er zijn ook lelijke gebouwen maar die staan uit het zicht, haha.

De bibliotheek is heel groot en hoog, met heel veel computer en laptop zit-plekken. Die zijn trouwens sowieso wel in overvloed naar het schijnt, wat prettig is!

Verder heb ik gisteren het Accomodation Office bezocht omdat de verwarming in mijn kamer hoog aanstaat en ik al aan alle knopjes gedraaid heb, maar het wordt niet koeler. Diezelfde middag kwam er nog iemand kijken, maar hij kon niks doen want het is een elektrisch ding en blijkbaar had daar iemand anders voor moeten komen. Dat zal dan later deze week wel gebeuren. Verder ben ik ook bij de IT helpdesk geweest in de bibliotheek, waar ik alleen inkon met mijn mooie oranje 'New International Student' wristband die ik gelukkig om had. Volgende week krijgen we pasjes, maar nu alleen even dit. Ik was daar omdat het internet op mijn kamer wel werkt, ik kan gewoon websites bezoeken, maar sommige van mijn programma's deden het niet, en dat bleek te zijn vanwege de proxy-instellingen. Irritant, maar nu gelukkig gefixt

Laughing

Later in de middag ben ik op zoek gegaan naar een supermarkt en uiteindelijk vond ik de Tesco Express waar ik brood en beleg en zo gekocht heb. De boter is zout (wat ik van te voren wist gelukkig) en het brood is zoet, ookal is het meergranen. Even wennen, maar niet vies. Ik ben ook nog even in de lounge geweest in het International Office voor koffie, waar ik een tijdje heb zitten praten met een vrouw uit Jordanië die verpleegkunde studeert. Verder was het daar niet zo interessant, er waren voornamelijk mensen aan het internetten. Op weg naar buiten kwam ik de Nigeriaan weer tegen en even gekletst. Hij zit in tijdelijke huisvesting. Dat lijkt me echt vervelend en stresserig: hier aankomen en dan vervolgens geen kamer hebben. Uiteindelijk wordt het wel geregeld voor iedereen, maar ik ben blij dat ik dat probleem niet heb. Het valt me ook op dat het voornamelijk Afrikanen en Aziaten zijn met dat probleem, ik vraag me af waarom dat is... Maar goed. Toen weer terug naar huis en gegeten. Op straat is het heel erg wennen om de goede kant op te kijken. je denkt van te voren, ach, ik weet dat ze links rijden, ik kijk gewoon andersom, maar ik denk dat het wel eventjes duurt voordat ik het gewend ben. Nu is het nog steeds even af en toe erg schrikken van plotselinge auto's die eigenlijk helemaal niet plotseling zijn

Tongue out

Gisteravond kwam het eerste huisgenootje: Ines uit Oostenrijk, ze is erg aardig. Vandaag hebben we op de campus gelopen, zij heeft een internet kabel gekocht in de bibliotheek, en toen hebben we geluncht in Sanctuary, de campuspub. Het was heel erg lekker maar veel en we moesten toen opschieten want zij had met iemand afgesproken voor de campus tour. Die heb ik nog maar een keer gedaan, want ik dacht, vandaag versta ik misschien meer én ik had toch niks beters te doen. En dit keer was het ook beter. We zijn vandaag ook helemaal tot de bovenste verdieping van de bibliotheek geweest en vanuit daar is echt een onwijs mooi uitzicht over de hele omgeving

Laughing

Na de tour heb ik een Hull University trui gekocht, ik vond dat dat onmisbaar was in mijn garderobe. Hij is paars en lekker groot en warm

Cool

Ines en ik zijn toen op zoek gegaan naar de Lidl. We dachten dat we heel erg op zoek moesten, want we wisten allebei dat we er langs waren gereden toen we hier aankwamen, maar we wisten niet meer waar. Maar toen we over straat liepen in die richting, stonden we er opeens voor. We hadden alleen niet van te voren een lijstje gemaakt met wat we nodig hadden, dus toen we weer buitenstonden ondekten we dat we een afwasborstel vergeten waren, dus ik weer terug. We besloten om te wachten met het kopen van pannen en zo tot we meer huisgenoten hadden, en dus hebben we maar een kant-en-klare lasagna gekocht voor in de oven. (Dat was nog spannend, want we hebben een oven met een vlam achterin en zonder standen op de knop dus het was gokken. Maar 't is gelukt! Want hij was lekker en de oven is nog heel)

Toen we thuiskwamen was er nog iemand in ons huis gearriveerd, Immanuel uit Nigeria die sinds 2000 in de VS woont. Hij is aardig, maar hij lijkt stilte en ordelijkheid nogal op prijs te stellen, dus ik hoop dat hij ons straks niet te vervelend vindt...

Hij ging weer weg en toen hij weg was kwam de volgende. Koen uit Utrecht.

Cool
We wisten van elkaar dat we in dezelfde straat zouden wonen, maar dus ook nog eens hetzelfde huis. Dat was dus best grappig!

Daarna dus lasagna gegeten en net toen we zo'n beetje weggingen naar de eerste International Students sociale activiteit Bingo en Pub Quiz, kwam de laatste, een Italiaans meisje wiens naam ik niet meer weet... Morgen maar proberen achter te komen! Zij ging niet mee naar de Pub Quiz en Koen kwam pas later. Bingo was erg grappig en bij de Pub Quiz moesten we teams van 4 vormen. Ines en ik voegden ons hiervoor bij Jennifer uit Florida en Graham die gewoon Brits is, maar toevallig al vroeg hier is en verder niks te doen heeft

Tongue out
. Ondanks zijn grote kennis van Engeland wonnen wij niet, omdat andere groepjes alle antwoorden met hun mobiel op internet vonden
Frown
. Ondanks dat was het wel heel gezellig en ik heb m'n eerste pint op, wat lekker was!

Ik ga nu maar eens slapen denk ik, want morgen begint om 9.30 de orientation, ik ben heel benieuwd!!

Dank je wel voor het lezen van dit lange verhaal en ik zal proberen snel weer te updaten. (waarschijnlijk wordt het niet altijd zo vaak na elkaar, maar ja, de eerste weken gebeurt er veel!)

Reacties

Reacties

Jet

yay!First comment! :P

Maar Hull klinkt als een mooie, knusse universiteit!

Hoeveel mensen wonen er in totaal in je huis?

En die Koen, is dat die jongen waar je het wel eens over hebt gehad?

En een echte Pub Quiz (hehe, sociale activiteit ;)) in Engeland!Waren de vragen net zo moeilijk als hier in de Mick?

Lesley

Ik ken ook een Koen! Zou het de zelfde kunnen zijn?

Klinkt of je pret gaat hebben! Veel plezier vandaag bij je orientation (ook al ben je nu al weg, haha)

Kusjes

Evelien

Ahh die trui klinkt heel relaxed :D
Succes met alles
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!