Een nieuw verhaal

Hey allemaal!

Dank je wel voor jullie reacties :D echt leuk om te lezen.

Ik zit hier nu al meer dan een week en de introductie periode is voorbij. Althans, maandag heb ik pas college maar er zijn vanaf vandaag ook geen introductie activiteiten meer. Een goed moment omiets nieuws te schrijven dus!

Vorige week donderdag moesten we om 9.30 in Middleton Hall zijn, dat is een grote zaal in een gebouw vooraan de campus, blijkbaar worden daar toneelvoorstellingen gehouden en dus ook dit soort dingen. We kregen het officiele welkomvan james van het International office en daarna volgden allemaal presentaties van verschillende onderdelen van de Student Union en van nog wat dingen, die ik intussen allemaal weer vergeten ben. We kregen uitleg over vanalles en nog wat en ook kregen we te horen waar we met eventuele problemen allemaal terecht kunnen. Dat blijken nog best veel mogelijkheden te zijn. Om 12u was het afgelopen en toen heb ik me ingeschreven bij de ISA (International Students Association) en ook voor het tripje naar Scarborough wat zaterdag gaat gebeuren. We hadden honger en toen zijn we voor het eerst naar Subway gegaan wat hier heel dichtbij is. Het was uiteraard heel lekker. Daarna hebben we lang in de rij gestaan om ons studentenpasje te krijgen dus die heb ik nu ook en nu kan ik normaal de bibliotheek in zonder dat iemand van de receptie het poortje moet opendoen. Die middag ben ik voor het eerst in het centrum geweest. We gingen met de bus, zo eentje met 2 verdiepingen, wat gaaf was

Laughing
, Het centrum van Hull is niet erg groot maar er zijn wel een aantal mooie gebouwen en er zijn 3 gigantische winkelcentra en ook gewoon winkelstraten. We hebben bij de Starbucks gedronken, wat lekker was, en we hebben zo de stad een beetje verkend. Ook zijn de in de grote Tesco geweest waar we op zoek gingen naar wat huishoudelijke spullen, maar die hebben we uiteindelijk niet gekocht want ze waren nogal duur. Wat we wel gedaan hebben is fish & chips eten op de stoep achter het station. Het was erg lekker. Daarna gingen we weer naar huis, waar bleek dat Viola (het Italiaanse meisje) 2 pannen gekocht had. Vanuit huis gingen we naar de Karaoke Night. Het was heel gezellig en ik en ines hebben nog Wonderwall gezongen. Ik krijg nog steeds 5 pond van Koen omdat hij dacht dat we het niet durfden
Tongue out

Vrijdag moesten we weer naar Middleton hall, dit keer voor wat meer zakelijke dingen: uitleg over hoe we ons voor onze vakken moesten registreren en zo. Ook kwam er een schattige Schotse politieagent om ons te vertellen wat voor spullen in Engeland verboden zijn en waar we voor moeten oppassen op straat en dat soort dingen. Ook kwam het hoofd van de beveiliging een praatje houden. Hierna zijn we bij het Accommodation Office langsgegaan want het scheen dat we wel pannen in de keuken zouden moeten hebben en dat we ze daar konden krijgen. Dat was ook zo. We kregen 3 gewone pannen en 1 koekenpan. Later kregen we nog een handboek waarin stond wat allemaal aanwezig zou moeten zijn in huis en pannen stonden daar inderdaad tussen. Later die middag moesten we naar een briefing voor alle Erasmus studenten waar we een schema kregen voor wanneer we naar onze Departments konden om ons te registeren voor vakken en hoe dat moest. We hebben 's avonds spaghetti gekookt en salade wat niet helemaal goed gelukt was omdat er niet genoeg panruimte was, waar het was wel lekker. Er was die avond ook de Welcome Party van de ISA in Asylum, de club op de campus. Het was heel leuk en gezellig ookal was de muziek heel erg slecht haha. In Engeland mag je geloof ik niet met je drankje op de dansvloer. Toen ik dat als onwetend meisje toch deed, werd ik door een beveiligingpersoon aan m'n arm terug getrokken en die vertelde me toen dat ik het eerst moest opdrinken en wegzetten. Dat heb ik dus maar gedaan... Clubs sluiten hier allemaal om 2 uur, wat voor ons echt onwijs vroeg is. Maar goed. Mensen zijn dan wel vanaf 11 uur aanwezig ipv 1 uur, dat is op zich geen slechte ontwikkeling. Vanwege dit feit lag ik nog best vroeg in bed die avond. Op zaterdag middag was er een City Tour met Mr Hull, kennelijk dé gids in town. We hebben best mooie stukjes van de stad gezien, maar om heel eerlijk te zijn was het niet bijzonder interessant. Ik heb wel wat toeristische foto's gemaakt, die zal ik later proberen te uploaden, dan kunnen jullie zien hoe het er een beetje uitziet

Laughing
. Die avond hebben we in de keuken Hong Kongse kaartspelletjes uit gedaan met Pascal en Ding Ding. Dat was heel gezellig en leuk
Laughing

Zondag. Wat was er zondag? Oh! De Welcome and commercial Bazaar. Dat wil zeggen: in een grote tent deelden allemaal bedrijven uit de omgeving flyers en goodiebags en vouchers uit. Dat was best leuk. 's Middags zijn we in de stad geweest om wat huishoudelijke artikelen te kopen zoals bijvoorbeeld borden en bestek. En 's avonds zijn we naar de bioscoop gegaan in de stad, wat ook leuk was.

Op maandag moesten we ons registreren bij een dokter. Dit was heel erg chaotisch, want het was in een zaal samen met de Free Elective Fair en je kreeg een formulier in je handen geduwd wat je in moest vullen en daarna weer inleveren.Op zich niet chaotisch maar wel omdat er veels te veel mensen tegelijk waren en er meerdere Health Centres zijn en niemand wist welke ze moesten hebben en iedereen deed dus maar wat. Bovendien was het er heel heet. Maar goed. Het is gelukt! Mijn formulier werd goedgekeurd en toen was ik ingeschreven. Die middag heb ik me geregistreerd voor vakken, wat grotendeels lukte, maar mijn vak in de English Department bleek ineens in het 2e semester te zijn dus toen moest ik iets anders kiezen.Op dinsdag moest ik naar een informatie bijeenkomst en ik zou dan horen of dat gelukt was. Die maandag zijn we 's avonds naar Fusion gegaan, een bar hier in de buurt, dat was gezellig en dus dichtbij wat handig is.

Cool

Op dinsdag ben ik 's ochtends met Ines naar de Athletics Union Bazaar gegaan alwaar ik me ingeschreven heb bij het dames rugby team. Vét cool!

Wink
Die middag moest ik naar die bijeenkomst van het English Department en daar bleek het vak inderdaad goedgekeurd te zijn alleen ik kan morgen pas zien in welke tutorial group ik ben ingedeeld. Maar goed. Dat was mooi, want anders had ik niet geweten welk vak ik dan had moeten kiezen! Daarna zijn we met een groep de stad in gegaan om wat spullen te kopen

Op woensdag ben ik 's ochtends met Ines naar de stad geweest en ik heb voor het eerst de was gedaan hier. Dat is verder niet zo interessant want het werkt gewoon hetzelfde als bij ons

Tongue out
Dusss. 's Middags naar de rugby kennismakings dinges. Dat was echt tof! ze zijn allemaal heel aardig en het maakt niks uit als je het nog nooit gespeeld hebt. Trainingen zijn maandagavond en dinsdagavond. Dat wordt dus nog spannend! Gisteravond weer naar Fusion geweest waar om half 1 alle electriciteit uitviel behalve het licht. Dit zorgde voor een heleboel verwarring, maar uiteindelijk ging het weer aan en kon iedereen weer verder dansen.

Vandaag heb ik heel erg uitgeslapen en verder niks gedaan. Maria gaat vanavond Russisch koken (ze is Spaans, maar haar ouders komen uit Rusland. Of één van haar ouders, ik weet 't niet precies

Tongue out
) Ik ben erg benieuwd!

Nou dat was de update wel zo'n beetje. Oh ja! We hebben een heel irritant warmwater systeem. Wat eigenlijk betekent dat er steeds maar heel weinig warm water is om te douchen en af te wassen en dat is erg vervelend. We hadden het al aan het Accommodation office gemeld, maar toen er iemand kwam kijken, kon hij ons alleen maar vertellen dat het systeem gewoon stom is en dat ze bezig zijn met langzaam alle huizen over te zetten op iets anders maar dat wij voorlopig niet aan de beurt zijn. Hij stelde voor om aan het eind van de middag te douchen en om de verwarming aan te laten. Dus nou ja, niet zo veel aan te doen dus

Undecided
. Er kwamen gisteren trouwens nog 2 mannen om mijn verwarming te vervangen. Dat ding was 30 jaar oud of zo en het was nogal een klus geloof ik. Maar goed, ik heb nu een nieuwe en hij doet 't!

Verder heb ik niet echt iets meer te melden geloof ik. Dusik ga stoppen met schrijven! Dank je wel voor het lezen en ik hoop de volgende keer iets te kunnen vertellen over mijn colleges en zo!

xx Lyn

Reacties

Reacties

Jet

Laaaaaaaang verhaal!:P!Leuk!

Hee maar vroeg stappen heeft ook zijn voordelen...je krijgt in ieder geval slaap genoeg in Hull , wat betekent dat je helemaal uitgerust bent als je weer in Nederland bent, hehe!

En rugby!Stoer!Ben benieuwd of je helemaal gespierd terugkomt!

Manon

Toch nog rugby! Wat zal je vader trots zijn ;)!
Trouwens, maandag- en dinsdagavond training, dus als je maandag lekkere kneuzingen hebt opgelopen kan je dinsdag weer aan de bak! Bikkel!!!

Leuk om je verhalen te lezen!

xxx
Non

Lesley

Woh Lynno, hardcore, rugby! Vet stoer voor als je terugkomt :D
xx

Lisanne

Leuk verhaal Lyn! Ik ben wel erg benieuwd naar je rugby verhalen en de bijbehorende foto's, maar ik geloof dat ik niet de enige ben ;). Nog heel veel plezier daar en succes met je eerste colleges.

X Lisanne

Esther

Haha! Ik zal maar niks meer zeggen over je rugby avonturen :-)
Zo te horen hoef je je iig niet te vervelen daar! Klinkt leuk allemaal! Alleen btje jammer van het warme water... Maar daar word je hard van he?! :-)

Nou, succes met alles!

x

Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!