York, Rugby & Halloween

Hoi allemaal!!!

Hoestnou?

Het is alweer even geleden sinds ik geblogd heb, dus het werd tijd! De dag nadat ik het vorige verhaal geschrven heb, zijn we met de ISA naar York geweest. York is echt een heel mooi oud stadje met gezellige straatjes met schattige winkeltjes en mooie gebouwen. Als iemand van jullie ooit nog in de omgeving is, is York ABSOLUUT een aanrader. Ik heb nog niet alles gezien, dus ik ga zeker nog wel een keertje terug voordat ik weer permanent in Nederland verblijf

Wink

TROUWENS ik ben met kerst en nieuwjaar (van 22 december-4 januari om precies te zijn) weer even in Nederland dus als er iemand wil afspreken om iets leuks te doen, naar de film te gaan, uit te gaan, ergens koffie te leuten of gewoon ergens gezellig chillen, let me know!!!

Anyway... York dus. Het is mooi! En het was best koud en we hadden allereerst dorst dus na aankomst hebben we thee gedronken in een heel schattig cafétje op de brug. We zijn daarna naar de cathedraal geweest die mooi is. En daarna hebben we bij Starbucks gedronken in een superschattig megalief straatje daar in de buurt. En we zijn ook naar de Art Gallery geweest waar ze een tentoonstelling hadden met schilderijen en ook met Japanse kimono's. Dat was wel interessant. Verder zijn we nog over de markt gelopen waar ze allemaal kraampjes hadden met internationaal eten, waaronder.... *tromgeroffel* POFFERTJES!! jawel. échte! en het kraampje was oranje <3

Ondertussen was Ines vreselijk verkouden dus we hebben ook een Boots opgezocht, dat is een apotheek en drogist in 1. Er was in dezelfde straat een Subway maar daar hebben we niet gegeten. In plaats daarvan hebben we gegeten in een of ander heel klein restaurantje waar ze lekkere soep hadden en (dit vind ik wel het vermelden waard!) Winnie de Pooh behang in het toilet.

Daarna moesten we weer terug naar de bus naar huis. Het is iets van een uur rijden hiervandaan en we waren 's avonds heerlijk op tijd weer thuis.

Ok, wat is er sindsdien nog meer gebeurd... Had ik al verteld over Viola's verjaardag? Pascal had een 'surprise-party' voor haar georganiseerd en haar vervolgens verteld dat ze perse moest zorgen dat ze thuis was tussen 5 en 7 uur 's avonds. Lekker subtiel :') Maar goed. Ze had er eerst helemaal geen zin in, maar uiteindelijk vond ze het denk ik toch wel leuk. Er was taart en gezelligheid en er waren cadeautjes.

Vrijdag hebben we Koen's verjaardag gevierd. Hij is eigenlijk deze week pas jarig maar dan gaat hij het met z'n ouders vieren die hierheen komen. Het was heel gezellig en er was chocoladetaart die Ines gemaakt had en die mag ze van mij nog wel een keer maken, haha

Tongue out

We zijn vorige week naar de Shisha night geweest van de Arab Society, wat gezellig was! Ze hadden de halve sanctuary gereserveerd, wat best tof was.

Het is de laatste tijd best koud en regenachtig en het waait erg en er zijn veel boomblaadjes overal op straat.

Mijn colleges gaan hun gangetje, ik heb 2 presentaties gedaanvoor Contemporary Poetr. Bijna ieder college moet iedereen in groepjes een gedicht analyseren en die in de les aan de rest uitleggen. Mijn Theorising Gender vak is heel interessant, maar er zit een meisje tussen wat niet op kan houden met praten en die ook constant de docent onderbreekt...

Undecided
Verder is het soms een beetje vaag. maar goed. Volgende week is het Reading Week. We hebben dan geen colleges, maar de week erna moet ik 2 essays inleveren dus ik ga daar dan maar aan beginnen. Er is in december een tripje naar Manchester waar ik me nog steeds voor moet opgeven. Lijkt me tof!

We zouden morgen onze eerste rugby wedstrijd hebben, maar de captain van het Leeds team heeft haar hand gebroken en nu hebben ze niet genoeg spelers dus het is afgelast

Frown

Ik heb nu 3 keer per week training, soms 4 als Shona vind dat het nodig is. En dan is er op vrijdagen nog een theory session (meestal in een pub of bij iemand thuis) En op woensdag zijn de socials. Die zijn nog altijd gezellig en gaaf. Vorige week was het thema 'anything goes but clothes'. Oftewel, maak iets om aan te trekken wat niet uit kleding bestaat. Ik heb een vuilniszak versierd en over m'n hoofd getrokken als jurk. Eén meisje had uit een witte vuilniszak een blouse gemaakt en uit een zwarte een jasje. Wow. Sommigen hadden toga's gemaakt van hun dekbedovertrekken. We mochten wel schoenen aan gelukkig.

De trainingen gaan best goed! Soms is het koud en nat, maar het is altijd gezellig. Vorige week zondag hebben ons team in 2en gesplitst en tegen elkaar gespeeld om te oefenen hoe het is in het echt. Het ging niet heel slecht, maar ik was wel vaak in de war over wat ik nou moest doen en waar ik moest staan en zo. Gelukkig hadden meer mensen daar last van en Shona zei dat ze het zeker niet slecht vond gaan dus dat is mooi.

Het was zaterdag Halloween!!! Dit maakte mij heel erg blij, want alle themafeestjesmaken mij blij en Halloween is altijd top. Dus. Maria, Ines en ik hebben pompoen outfits gecreëerd uit oranje kleren en een pompoen gezicht op een tas uit de poundstore. Het was een groot succes. We hebben het gevierd op het huisfeest van Billy uit Pakistan. Hij had een DJ ingehuurd en het was supercool. Er waren ook allemaal enigzins vreemde random Britten waar we gezellig mee gekletst hebben en er zijn veel foto's maar ik ken de meeste mensen niet dus misschien zie ik ze wel nooit terug

Frown
Echter heeft Billy al beloofd het voor ons uit te zoeken, dus wie weet! maar goed, we hebben er zelf ook een paar gemaakt gelukkig. Ik zal ze ooit hier op deze site zetten! (ook van York trouwens!)

Ik kan nu niks meer bedenken om te schrijven, al weet ik zeker dat ik dingen vergeten ben... Hmmmmmmmmmm. Nou ja goed! Als het me nog te binnen schiet zal ik het opschrijven. Sorry trouwens als dit verhaal een beetje onsamenhangend was.Hopelijk is het wel begrijpelijk. Dank je wel voor het lezen en tot de volgende keer maar weer!!

xx

Reacties

Reacties

Lisanne

Hey Lyn,

Leuk verhaal en ik kon het goed volgen hoor ;). Je moet wel veel trainen voor rugby zeg. Heb je ook al wedstrijden of komt dat later pas? Je Halloween kostuum zag er trouwens erg gaaf uit (op Facebook). Nou, nog veel plezier daar en misschien dan tot in december/januari!

xxx Lisanne

Sanne

Ha Lyn!

Ik vroeg me gister af wanneer ik je volgende verhaal weer kon lezen...en voila :-) Volgens mij ben je telepathisch ingesteld! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Veel plezier in Hull en misschien tot snel!

x Sanne

Esther

Hey Lyn!

Leuk verhaal weer! York klinkt erg mooi, krijg er meteen een kerstgevoel bij :-) en poffertjes...! Ik ben jaloers ;-)!
Halloween lijkt me ook gaaf! Zal wel een mooi feestje zijn geweest!

Nou, veel plezier nog & miss tot in januari! (Oliebollenfeest??? :D)

x

Esther

Manon

Whaha, Winnie the Pooh behang in de wc. Dat is nog erger dan de gehele wc omgeven door spiegels bij Roebels!

Zo te lezen heb je het naar je zin! Veel plezier nog daar!

xxx
Nonnekind

Lyn

Jaaaa! Oliebollenfeest :D:D Ik heb er nu al zin in

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties. Jullie zijn lief xx

Esther (je nicht ;-))

Misschien kunnen we in de kerstvakantie een keer afspreken en dan hier, met andere familieleden, wat drinken!?? Warme chocolademelk hoort echt bij dit weer, vindt je niet?!

Succes nog, have fun!

Lyn

Dat vind ik een topidee! :D xx

tante hilga

hoi,hoi,daar ben ik dan eindelijk!heeft even geduurd,maar ik kon met geen mogelijkheid je blog openen.nu dus wel.wel te gek weer wat je allemaal doet zeg.ben je nog niet bont en blauw van die rugby?gezellig dat je thuis bent met de kerst.'k zie met spanning je volgende verhaal tegemoet.X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!