Colleges zijn begonnen!

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer met een nieuwe update. Mijn colleges zijn inmiddels begonnen en er is nu warm water. Ook was Viola jarig en we zijn tussendoor nog even naar Scarborough geweest.

Dat was de korte versie. Voor iedereen die zin heeft om verder te lezen, is hier de lange versie

Wink
:

Ik zit hier inmiddels al 3 weken (plus een paar dagen). Het voelt eigenlijk alsof ik hier al veel langer zit, er is al zoveel gebeurd! Het is echt een beetje vreemd om hier te zijn. Aan de ene kant is alles nieuw en anders, maar aan de andere kant is het, zoals Koen laatst zei, helemaal niet alsof we in Engeland zijn. Het is veel meer een soort Internationale Bubbel. Misschien komt dat omdat we nog niet echt veel van het land hebben gezien buiten het centrum van Hull en de campus? Ik weet het niet... interessant en leuk is het in ieder geval wel!

Het laatste wat ik schreef was dat María voor ons ging koken. ze had een Spaanse tortilla gemaakt (dat is een soort dikke omelet met stukjes aardappel) en een Russische salade. Het was heel erg lekker. Later kwam Ming, een Duits meisje met Hong Kongse ouders (vandaar haar naam) en we hebben een meidenavondje gehouden vol geroddel en gelach en geklets over Twilight (wat zij allemaal oprecht goed vinden, onvoorstelbaar is het niet? I love to hate it, om het zo maar eens te zeggen :p) In ieder geval... Volgens mij zijn we 's avonds nog uit geweest maar ik kan me niet echt herinneren waarheen. Misschien Fusion? Of misschien hebben we gezellig hier thuis gezeten? Ik weet het niet meer... Wat we vrijdag hebben gedaan weet ik eigenlijk ook niet meer, haha. In ieder geval 's avonds uit. Dit weet ik omdat we de volgende ochtend vroeg op moesten en dat dat heel zwaar was. De volgende ochtend was het namelijk 3 oktober en toen gingen we met de ISA naar Scarborough!

Laughing
We gingen met 3 tourbussen en het was een uur en een kwartier rijden. Ondanks dat het regende, was het heel gezellig en Scarborough is een heel erg mooi plaatsje aan de kust. Het is ook heel heuvelachtig in tegenstelling tot Hull. We hebben eerst ergens koffie gedronken en door de winkelstraatjes gelopen en toen zijn we heel dapper de heuvel opgeklommen naar het kasteel. Of eigenlijk kasteelruïne. Het was heel mooi en we hadden vanaf de heuvel een goed uitzicht over de stad (dorp? het leek wel een stuk groter dan een dorp...). Het waaide heel hard dus we waaiden bijna van de klif af (nee hoor, niet echt, maar het had misschien eventueel met wat fantasie gekund!). Daarna zijn we de heuvel weer afgeklommen en hebben we bij het strand Marjolein en Yvonne ontmoet. Zij komen ook uit Utrecht, maar studeren aan de campus in Scarborough. Intussen scheen de zon en we hebben met hen ergens wat gedronken en gekletst over hoe het nou in Scarborough ging en wij in Hull. Volgens mij is Scarborough wel gezellig om te studeren. Het is in ieder geval heel erg toeristisch dus langs het strand is een boulevard met allemaal winkeltjes en restaurantjes en zo. En wat meer in het centrum zag het er allemaal ook gezellig uit.

Op zondag ben ik met rugby meisjes in de stad geweest om rugbyschoenen te kopen (uiteindelijk werden het voetbal schoenen met rugby studs eronder, want dat mag ook. Ze zijn gaaf!) en kleren voor training. Het was gezellig en ik heb een Twix-milkshake gegeten

Cool
. 's Avonds ben ik met Ines, Koen, Ding Ding, Andy en Pascal naar de bioscoop geweest. We zagen 500 days of Summer, die ik al gezien had, maar tof blijft!!

Op maandag begonnen mijn colleges. Ik had er die dag 2. Eentje om 14u en eentje om 16u. Het eerste college was Contemporary Poetry. Best interessant, maar we zitten maar met 12 mensen en je moet dus echt goed meedoen, anders valt het op! hehe

Tongue out
Mijn andere maandag vak is Theorising Gender, wat ook heel interessant is, maar mensen van gender studies zijn niet bepaald objectief in hun onderzoeken, wat nogal irritant en vermoeiend is af en toe. Ze hebben overal hun eigen interpretatie van en laten geen ruimte open voor andere visies. Maar goed. Het is verder wel een leuk vak en met (overwegend) gezellige mensen
Laughing

Na Theorising gender had ik m'n eerste rugby training. Het begon eigenlijk al om half 6, maar omdat ik college had tot 6 uur mistte ik het eerste deel. Dit was niet zo erg, want Shona (de captain) heeft later alles uitgelegd wat ik gemist had. Het was vooral oefenen met de bal gooien en achteruit rennen, want je weet, in rugby gooi je de bal nooit naar de mensen die voor je staan. Op dinsdag had ik geen colleges, maar 's avonds wel weer rugby training. De lucht was de hele dag al donker en grauw dus ik had me voorbereid op training in de regen. En we hadden ook training in de regen. We waren al doorweekt voordat we uberhaubt op het veld stonden. Het was warme regen en het was eigenlijk best wel lekker! We konden niet alles doen wat Shona had voorbereid.Bovendien kon ze haar papiertje niet meer lezen, maar we hebben weer geoefend met bal gooien en we hebben teambuilding spelletjes gedaan en als laatste nog een potje touch-rugby. dat is rugby zonder tackelen

Tongue out

Woensdag was 's avonds de rugby social, wat eigenlijk betekent drankspelletjes in de Johnny Mac bar, hier op de campus. Alle sportteams gaan op woensdag ergens in een van de café's in de Union in cirkels op de grond zitten en dan drankspelletjes doen. Het is onwijs gezellig en het was heel leuk. De 'oude' meisjes waren in het blauw en de freshers (zoals ik) in het geel. Asylum zit aan de Johnny Mac vast, dus na afloop bleven we daar (na eerst wat karaoke gezongen te hebben), want iedere woensdag is het daar feest. Ines was er ook met haar volleybal team maar zij ging vroeg naar huis, want ze was onwijs verkouden.

Iedereen bij ons in huis is onwijs verkouden geweest en het heeft ook heel lang geduurd. Ines is de enige die er nog last van heeft, maar je hoorde meer dan een week lang de hele tijd gehoest in huis. Ik had zelf een hele irritante kriebelhoest die om de een of andere reden het ergst was als ik wilde gaan slapen, daarna nog een keer om half 4 's nachts en ook in de bus. Heel fijn als je naast een vreemde zit en je niet kunt stoppen met je longen half naar buiten hoesten

Frown
. Maar gelukkig is het nu over! Op Emma's advies heb ik Lemsip gekocht. Dat is poeder wat je met kokend water moet mengen en er zit ook paracetamol in. Of het echt werkt weet ik niet, want ik vond het zo vies dat ik er maar een halve beker van gedronken heb hehe.

Anyway, mede hierom was het gebrek aan warm water extra irritant. We hebben in totaal denk ik wel 5 keer bij het Accommodation Office geklaagd voordat er iets gebeurde. Er kwamen steeds wel loodgieters (of electriciens of wat het ook waren) kijken, maar die deden niks en legden ons ook nooit iets uit. Maar gisteren was er eindelijk iemand die langer bleef en die vertelde dat er een deel van de boiler kapot was en dat hij dat onderdeel zou bestellen en vanmorgen waren ze een paar uur bezig. En er hebben nu al 2 mensen achter elkaar gedoucht en er is nog steeds warm water! Hoera!!

Laughing
Laughing

Op vrijdag had ik weer eens college en het was heel erg interessant. Ik denk dat het mijn favoriete vak is. het heet The Black Movement en het gaat over de diaspora van zwarten over de hele wereld (met speciale nadruk op Engeland). Onze docent is onwijs enthousiast en ik was meteen gemotiveerd. Zaterdag overdag ben ik met Maria in de stad geweest om een cadeautje te kopen voor Viola die zondag jarig was. 's Avonds zijn we naar een diner van de Arab Society geweest. Het was superlekker en daarna zijn we met een groepje arabieren uit geweest. Ze zijn allemaal heel relaxt en gezellig en ze bleven steeds vragen of het goed ging en of we het leuk vonden. We waren in een club die Pozition heet en die heeft 5 verschillende dansvloeren, vet cool. We hebben ons ook nogmaals verbaasd over al onze Britse leeftijdsgenoten die bij 5 graden half naakt over straat lopen. De gedachte alleen al... Ik was maar wat blij dat ik een jas aanhad. Vanuit de stad neemt iedereen 's nachts een taxi naar huis. Als je met een groepje bent is het heel goedkoop en ook nog eens heel erg snel. Hartstikke mooi dus.

Zondag heb ik heel lekker uitgeslapen en overdag mijn colleges van maandag voorbereid. 's Avonds hebben we Viola's verjaardag gevierd bij ons thuis met een groepje Italianen. Het was leuk en Pascal had een hele mooie taart voor haar besteld, die ook nog eens superlekker was. Volgens mij heeft ze het wel leuk gevonden. Gelukkig maar!

Op maandag had ik dus weer college en rugby training. Dinsdag was er geen training maar ongeveer de helft had dat bericht niet gekregen dus we hebben onze eigen training gehouden en we hebben vooral geoefend met de bal hoog en ver schoppen over dat witte paalgevalwaarvan ik nu niet weet hoe het heet. Heeft het een naam? Hoe dan ook. het is best goed eigenlijk! We hebben ook geoefend hoe je een scrum moet maken, maar we waren met te weinig mensen om dat echt te laten werken

Tongue out
maar ach. We waren er iig niet voor niks. Gisteren was er 's middags een bijeenkomst voor mensen die geinteresserd zijn in language Ambassador zijn. Dit betekent dat je naar scholen gestuurd wordt om het leren van talen bij scholieren te promoten. ze hebben vooral mensen nodig die Italiaans, Spaans, Frans en Duits spreken, maar ze zoeken ook mensen om met enthousiasme te vertellen hoe leuk het is om aan de universiteit een taal te leren. Dus ik heb me maar aangemeld en aangegeven welke tijden ik kan en dan hoor ik later nog of ze me op die tijden kunnen gebruiken. Ik zal het wel zien! Het lijkt me in ieder geval best leuk. En we krijgen er ook nog eens geld voor
Wink
Altijd handig. 's middags ben ik met Maria en Ines in de stad geweest en 's avonds was weer een rugby social. de 'oude' meisjes waren cowboys en de Freshers waren indianen. het was top
Cool

Vandaag heb ik in de bibliotheek aan een presentatie gewerkt met mijn groepje voor Contemporary poetry op maandag. We moeten een gedicht analyseren en daar dan een presentatie over houden. Het ging best goed. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan!

Dat was het wel zo'n beetje. Ik ben vast dingen vergeten, er gebeurt zo veel! Maar volgens mij heb ik de belangrijkste dingen nu wel genoemd.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer! xx

Reacties

Reacties

Jet

First comment!Alweer!hihi :)!

Hee indiaantje Lyn!
Lang verhaal zeg!Leuk!Het voelt hier ook alsof je heel lang weg bent (te lang al). Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt.

Die rugby-club (hoe noem je dat?) lijkt mij heel gaaf met al die feesten waar je zo verkleed moet zijn, hehe!

"mensen van gender studies zijn niet bepaald objectief in hun onderzoeken, wat nogal irritant en vermoeiend is af en toe."...Dit klinkt mij maar al te bekend in de oren. Bij de gender vakken die ik heb gevolgd was dit helaas ook het geval *zucht*.

liefs en xxx Jet

Arne

Woaaah! Weer een mooi verhaal Lyn! Gaaf ook dat rugby enzo. En heel andere vakken enzo, dat is ook altijd leuk. Ik maak me wel een beetje zorgen om jouw "vergeetachtigheid/alcoholheid" en dat je soms hele dagen vergeet... Haha, nee dat zal meevallen. Het verhaal was wel helemaal mooi compleet verder, dat leest ook lekker. Mooi dat het daar gaaf is,

Nog veel plezier!

kus

Esther

Zo, je hebt weer veel beleefd zeg! Wordt jaloers :-) Dus je gaat kindertjes overhalen om een taal te leren! Leuk! Al zal NL's vast niet zo hoog op de meeste lijstjes staan...

Nou, veel plezier nog!

x

Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!